Tränings miss!

Frida skrev igår om sin struliga spinningkväll...

Och då får väl jag tillägga att hon inte var ensam om att det blev fel med träningen igår.

Vi är ett gäng från jobbet som varje tisdag och torsdag går iväg och gympar på lunchen. Igår morse kände jag mig hängig och var osäker på om jag skulle träna eller inte. Men duktig som jag kände mig packade jag väskan och blev till slut rätt laddad inför träningen. Så vi packade ihop oss vi elva och knatade iväg till gymmet. Vi bytte om och träffade upp resten av gänget som brukar träna på tisdagar och så väntade vi. Och väntade. Och väntade. Där stod vi ombytta och klara med vattenflaskorna i högsta hugg och bara väntade! Till slut gick ett fyrtiotal träningspeppade lunchmotionärer till receptionen för att höra vad som var på gång. Då säger dom att ledaren hade semester och inte fixat någon vikarie... Nähä! Ni hade inte kunnat meddela oss om det liiite tidigare?! Näh, vi är ledsna för det här och som kompensation kan Ni få träna på gymmet istället... jojo, fyrtio personer till utöver de vanliga lunchgymmarna får säkert plats! Eller?! Så det slutade med att vi tog våra tillgodokvitton, bytte tillbaka till vanliga kläder och gick tillbaks till kontoret och åt våra medhavda lunhlådor. Hurtigt värre alltså!

Detta resulterade därmed i att jag gick med mössa på mig hela dagen på jobbet! Hade ju bara planerat att ha på mig den på morgonen fram tills jag tvättat håret efter gympan...
 
Dumma dumma friskis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0