Jag vill gå på teater

Känner att jag är fast i småbarnsförälderträsket och helst däckar i soffan på kvällar och helger.
Men jag längtar efter kultur. Visst kommer vi iväg på museeum hela familjen och Shoegazern och jag går på spelningar ibland. Men det räcker liksom inte alltid. Jag vill vara vuxen och gå och se en föreställning och dricka ett glas vin efteråt och snacka skit! Eller gå på nån utställning och kolla på konstiga tavlor och sen sitta på ett fik och dricka massor av kaffe och bläddra i tidningar och inte alls tänka på tvätt och överdragsbyxor och mellanmålsbananer och på att alltid stressa för att hinna hämta på dagis i tid.

AAAAAAHHHH!!!! Så, det var skönt att få ur sig lite frustration!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Keep on dreaming!
Först är man gravid, sedan ska man föda under stooor smärta, sedan blir det kolik, trotsålder på trotsålder, läxläsning, pubertet..
Sedan sitter man och vakar tills ungen behagar komma hem framåt småtimmarna utan att bry sig om att mamma är gammal... Sedan flyttar de hemifrån och du tror du kan andas ut.
Tja om du skyndar dig så hinner du med dina intressen ett tag innan din unge kommer hem med sin unge till mormor. Du är väl barnvakt du som inte har nåt annat för dig....
Den enda chansen att slippa ifrån är att bli gravt senil eller trilla av pinn.
Skämt åsido, ALLA mammor har någon gång kännt att de fastnat i småbarnsvärlden. N (mamma till 3) och jag brukar "rymma" till IKEA (lätt patetiskt jag VET) för att slippa vara mammor en liten stund. MEN vad gör vi, pratar om våra barn !!!!!
Och ibland om våra karlar.

2008-04-08 @ 13:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0