Golightly på X2000

I torsdags när jag hade tråkigt på tåget lyckades jag läsa hela "Frukost på Tiffany's" samt tre kortnoveller av Capote. Inte pjåkigt alls! Såg filmen om honom för några veckor sen, dokumentären förra helgen och Frida skrev om "Frukost på Tiffany's" nyligen. Han är visst lite extra hypad just nu. Hursomhelst så ska jag köpa resterande böcker han skrivit. Måste ju ladda upp med semesterlektyr så jag inte får panik mitt i allt solande i sommar när böckerna är utlästa!
Med risk för att låta allt för pretto så måste jag erkänna att jag har tröttnat på lätta kärleksromaner och dessa evinnerliga kriminalfall. Gillar att få känna mig svår och kulturell med nån skum bok på t-banan. As if?! Biografier är bra också, det är som att läsa skvallertidningar deluxe...
image44

Kommentarer
Postat av: moni

har du läst capotes "in cold blood"? om inte - införskaffa den på stört! :)

2007-06-01 @ 19:05:49
URL: http://moni.blogg.se
Postat av: Indiemamman

Den står med på inköpslistan! Blev sugen på den efter att ha sett "Capote".
Men, tack för tipset ändå! Alltid kul!

2007-06-03 @ 14:03:15
URL: http://www.indiemamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0