Ute och cyklar...

Jag har varit extremt dålig på att blogga på sista tiden, jag har bara inte orkat. Det har varit fullt upp både hemma och på jobbet och när det väl har lugnat ner sig så har jag däckat i soffan!


I söndags lärde Lillaskutt sig att cykla! Shit vilka stolta päron som sprang efter en galen fyraåring i Tanto. Hon lyckade krocka med två barnvagnar och väcka en bebis! Annars så var hon så duktig! I måndags skulle hon cykla till dagis... Halvvägs dit lägger hon cykeln helt lugnt på trottoaren och säger "släng cykeln mamma, jag kan inte mer". Lika bra tålamod som sin mor! haha


Igår var det fyraårskontroll på barnavårdscentralen. Och det gick jättebra ända tills sköterskan bad fyraåringen att rita gubbar... "Jag känner inte för det just nu, jag kan rita lite ringar istället" Suck! Förra året på treårskontrollen bad sköterskan henne rita just ringar och då var svaret "Jag har ingen lust!". Tog det ett år att få lust till att rita ringar eller?! Argh, man kan ju bli galen för mindre!!! Eftersom hon ändå var duktig så vi åkte till Ringen efteråt och köpte de hett efterlängtade trosorna med Disneyprinsessor på. Dom har hon tjatat om i en vecka nu så det var ett lyckat köp. Och jag fick vara med och vara hennes "klädsmakråd (även om man inte äter kläder)".


image47

Lillaskutts första cykeltur, Drakparken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0